Bireylerin kitle fonlamasına katılımı kişinin yenilikçi olması ile mümkün olabilmektedir. Türkiye’de üniversite öğrencilerinin ve akademisyenlerin yenilikçi olmaları ile kitle fonlamasını kullanma potansiyelleri arasındaki ilişkiyi araştırmak amacıyla anket çalışması yaparak 824 kişiden veri elde edilmiştir...
There are many obstacles to innovation in today’s world. To find required financial resource for carrying out an innovative project is probably at the top of these obstacles...
21. yüzyılda Dünyadaki gelişmeler göstermektedir ki, ülkelerin siyasi ve ekonomik durumları ne olursa olsun girişimci kültürünü geliştirmeyen toplumların, geleceğe dair umut içinde olmaları pek mümkün değildir...
This study investigates success factors of reward-based crowdfunding projects in Turkey. In addition to common success drivers that have been used previously, we propose two consumption related macroeconomic factors (consumer confidence and inflation). By using binary logistic regression, we find that consumer confidence and inflation affect funding success...